Purfinnar

Efter att i en halv timme forsokt skilja at kam och har samt pga. overloppstid bestamde jag att det en gang for alla var dags att vinka adjo till hotorra toppar. De ar nu ett minne blott. Skont med ett friskt har.

Nar jag verkligen borjat tro att denna resa skulle forlopa utan synen av en enda finsk medborgare...Sa...
 (forutom de som bor i Ekenas)
fick jag for forsta gangen under min Aussievistelse bade hora och se tva finsksprakiga ladies. Jag stod och vantade pa min kyckling-avocado sallad da mina faniga dagdrommar fick ett abrupt slut, tack vare ett:
 (bor lasas med skarp finsk brytning)
"I wodd like to hav a smoll van of that penne-pastaa salatti" .
For att ingen ens i misstag skulle ha kunna sett pa mig att jag ursprungligen kommer fran samma land som de blonda figurerna bakom mig, betalade jag, rod om kinderna och med en jessus amalia kansla i kroppen, snabbare an fort och gav mig ivag.
Jag fick aldrig veta om asiaten vid disken nagonsin forstod vilken sallad det var finnen ville ha...

Jag har aven blivit ett med The golden rule idag samt statt ut med pest och pina.

Life's good folks


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0